Afarin Sajedi munkái sokszínűek, változatosak és sokszor meghökkentőek. Mégis annyiféleképpen képes láttatni a nőiességet, a női szerepeket, mindezt egy pop-szürrealista üvegen keresztül. Elképesztő!
Az iráni művésznő grafikái egyszerűen lenyűgözőek, nem lehet úgy elmenni mellettük, hogy ne mozgasson meg benned valamit. Képes úgy kiragadni életképeket, szerepköröket átültetni a saját művészetébe, hogy a hatása lehengerlő. A színhasználata nagyon erőteljes, ami külön jót tesz a képeinek. Grafikáinak, festményeinek világa magába olvasztja a steampunk stílus jegyit is, amivel - szerintem legalábbis - még inkább szürreálisabbá teszi munkáit.
Felmerülnek az általános női elfoglaltságok, a házimunka, a vásárlás, a különböző sztereotípiák, melyek egyesülve vizuális ábrázolásmódjával, létrehoznak egy különös látásmódot.
Gyakran találkozunk halalakokkal a legkülönfélébb módokon, ami azért érdekes, mert a hal szimbólum rengeteg jelentést hordoz. Sokan úgy tartják, hogy termékenységi szimbólum, emellett pedig a gazdagságot hivatott jelképezni. Próbáltam kicsit utánajárni, hogy mennyi mindent is jelképez maga a szimbólum, és elég sok mindenre bukkantam. Fallikus jelképként magát a női alapelvet is jelképezheti, azaz ahhoz kapcsolódhat - főként akkor, ha esetleg víz is jelen van. Megjelenítheti a nemzőerőt, és talán ebben a kontextusban is a jogot és a képességet, hogy a nők, mint anyák képesek új életet a világra hozni, ugyanakkor a sztereotípiát is jelentheti, ami a nő, mint gyengébbik nem, és csak a család/háztartás vezetője. Érdekes szimbólumhasználat. Mindezek mellett jelképezheti az újjászületést, Krisztust és az alvilágot is. Nagyon bonyolult jelkép és összetett, értelmezése kultúránként eltér.
Nem is filozofálgatnék többet a jelentésről, inkább szemléljétek ti is, ha további munkáira is kíváncsiak vagytok katt ide: